سوال های متداول

۱-مدارک داخلی آکادمی شهر در چه شرایطی به فرد اعطا می شود؟

در راستای حفظ ارزش و شئونات مدارک آکادمی شهر،این مرکز صرفا به افرادی مدرک اعطا می نماید که در امر فراگیری دوره های تخصصی دارای مهارت و توان کافی کافی بوده وشرایط زیر را احراز نموده باشند .

الف-حضور در بیش از ۷۰ درصد تعداد جلسات دوره
ب-احراز حد نصاب نمره قبولی در آزمون
ج-تائید مدرس
د-تائید مرکز آموزش
در صورت عدم قبولی در آزمون پایان دوره امکان شرکت در آزمون مجدد برای دانش پژوهان وجود خواهد داشت اما در صورت تعدد غیبت ها، شرکت مجدد در دوره برای کسب مدرک الزامی خواهد بود.

۲-مدارک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چه شرایطی اعطا می شود ؟

الف-حضور در بیش از ۷۰ درصد تعداد جلسات دوره

ب-قبولی در آزمون داخلی آکادمی شهر

ج-تایید مدرس جهت معرفی دانشجو به پورتال

د- احراز حد نصاب نمره قبولی در آزمون سازمان فنی و حرفه ای

ه- تایید مرکز آموزش
تبصره :با توجه به ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان دانشجویانی که بیش از ۳ جلسه غیبت داشته باشند از شرایط معرفی به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون مربوطه محروم خواهند بود.

۳-مدارک حضور در دوره دانشگاه آزاد اسلامی در چه شرایطی به دانشجویان  اعطا می شود ؟

الف-حضور در بیش از ۷۰ درصد تعداد جلسات دوره

ب-قبولی در آزمون داخلی آکادمی شهر

ج-تائید مدرس

د-تائید مرکز آموزش

۴- چرا آکادمی شهر تعدادی از دوره ها را به صورت Pack برگزار می نماید؟

به منظور کسب تخصص لازم و با توجه به وابستگی مطالب برخی از دوره ها به یکدیگر،دانشجویان نیاز به گذراندن دوره به صورت پیوسته و مستمر خواهند داشت مضافا عدم تغییر افراد در یک پک باعث شناخت استاد در طی دوره گردیده و نیازی به یکسان سازی دانش افراد در مقاطع مختلف نخواهد بود و بدین ترتیب طی یک مسیر برنامه ریزی شده توسط مدرس از ابتدا تا انتها وقت کافی برای ایجاد سناریوها و تشریح کامل مباحث دوره های مختلف به صورت یکجا و سوق دادن دانشجویان برای فراگیری یک تخصص کامل وجود خواهد داشت.

۵- ارزشیابی مدرسین در آکادمی شهر چگونه انجام می شود؟

مدرسین دوره های آکادمی شهر پیش از شروع تدریس دوره ها از مراحل مختلفی از جمله ارزیابی دانش ومدارک تحصیلی مدرس وبررسی سوابق تدریس در سازمانها و ارگانهای مختلف عبور می نمایند اما پروسه ارزشیابی در این نقطه پایان نمی یابد. مدرسین در طی دوره ها به سه روش زیر همچنان ارزیابی مستمر می گردند:

۱-دوربین های مداربسته که در کل مدت کلاس در حال فیلمبرداری و آرشیو می باشند.

۲-فرم نظرسنجی از دانش پژوهان که بر اساس مفاد اصل سوم منشور اخلاقی آکادمی شهر تنظیم شده است.

۳-حضور کارشناس آموزشی در جلساتی از تدریس مدرس در صورت نیاز جهت ارزیابی نحوه تدریس مدرس

۶-دوره ها معمولا در چه ساعات و زمان هایی از هفته برگزار می گردند؟

ساعت کار آکادمی شهر از ۹:۰۰ الی ۱۶:۰۰،۱۳:۰۰ الی ۲۱:۰۰ می باشد . امکان برگزاری کلاس در کلیه ساعات کاری آکادمی شهر وجود دارد. کلاس ها معمولا به ۳ صورت جلسات ۳ ساعته، جلسات ۵ ساعته و یا کمپ های ۸ ساعته برگزار می گردند.

به دلیل تقاضای بیشتر دانش پژوهان، عمده دوره ها در ساعات  ۱۹-۱۶  و یا ۲۱-۱۹ بعد از ظهر در روزهای زوج یا فرد برگزار می گردد و کلاس های ۵ یا ۸ ساعته از ۹:۰۰ آغاز می گردند . کلاس های آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) نیز مناسب افراد شاغل و نیز سایر شهرها می باشد که از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ برگزار می گردد.

۷-آیا امکان برگزاری دوره در خارج از آکادمی شهر برای سازمان ها وجود دارد؟

بله . آکادمی شهر جهت ایجاد تسهیل در امر آموزش افراد شاغل در سازمان ها امکان برگزاری دوره در محل سازمان را فراهم نموده است.

۸- آیا امکان برگزاری دوره ای خارج از لیست دوره های آکادمی شهر به صورت اختصاصی وجود دارد؟

بله ، آکادمی شهر علاوه بر آموزش های استاندارد و از پیش تعریف شده امکان برگزاری دوره های تخصصی خاص فناوری اطلاعات را مطابق نیاز سازمان ها دارا می باشد. این امکان به دو صورت فراهم می گردد:

۱- آموزش مطابق درخواست دقیق سازمان

۲-امکان سنجی و ارزیابی و طراحی دوره خاص مطابق نیاز سازمان توسط آکادمی شهر

۳-آکادمی شهر راهکار آموزش های اختصاصی را به سازمان شما پیشنهاد می نماید

۹-مدرسین آکادمی شهر چه کسانی هستند و چگونه انتخاب می شوند؟

مدرسین آکادمی شهر از میان زبده ترین متخصصین IT که تجربه اجرائی لازم را دارا می باشند، انتخاب می گردند. آکادمی شهر برای به کارگیری مدرسین خود فرآیند سخت گیرانه ای ایجاد نموده است تا از کیفیت کار مدرسین خود مطمئن گردد. از میان متقاضیان تدریس افرادی که رزومه مورد نظر آکادمی شهر را دارا باشند، پس از مصاحبه اولیه انتخاب می گردند. طی چندین مرحله این افراد مورد ارزیابی دانش و روش تدریس قرار گرفته و مراحل بهینه سازی روش تدریس، تهیه طرح درس و مدیریت کلاس را طی می نمایند. سپس در اولین دوره ها بر کار آنان نظارت دقیق انجام می پذیرد و ضمن اجرای ارزیابی های مختلف، بازخورد دانشجویان نیز مورد نظر گرفته می شود تا از کیفیت کار مدرس اطمینان کامل حاصل گردد. در کلیه دوره ها و برای همه مدرسین روش های نظارتی برای کنترل کیفیت کلاس ها و تدریس مدرسین اعمال می گردد.

۱۰-نحوه پرداخت شهریه در آکادمی شهر به چه نحوی است؟

شهریه دوره ها در آکادمی شهر به صورت نقدی، چک،پرداخت آنلاین، واریز به بانک، کارت به کارت یا POS قابل پرداخت می باشد،برای دوره های بلند مدت مانند دوره های Pack امکان پرداخت قسطی شهریه به صورت نقد و چک مدت دار وجود داشته و در هنگام ثبت نام امور مالی نیز انجام می پذیرد.در مواردی که فرد از طرف سازمان خاصی در دوره شرکت می نماید، در دست داشتن معرفی نامه سازمان مربوطه الزامی خواهد بود.

۱۱-اگر در پرداخت شهریه تعویق و تأخیر اتفاق بیافتد یا انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟

 در مواردی که پرداخت شهریه به تعویق افتد و یا انجام نگردد، پس از تذکر و دادن فرصت پرداخت، از حضور فرد در دوره ممانعت به عمل آمده و یا ثبت نام فرد لغو می گردد. برای افرادی که قسط های شهریه شان پرداخت نگردد شرکت در کلاس مجاز نبوده، ثبت نامشان منتفی گردیده و هزینه ای نیز به آنان مسترد نخواهد شد.

  ۱۲-اول سیسکو یا مایکروسافت را آموزش ببینیم؟

مایکروسافت و سیسکو هیچ ارجحیتی نسبت به یکدیگر نداشته و پیشنیاز هم نیز نیستند. می‌توان گفت به نوعی مکمل یکدیگراند .MCSE که در زمره تخصصی ترین و مهم ترین دوره های شرکت مایکروسافت قرار دارد،بیشتربه مباحث مرتبط با پیکربندی سرویسها و سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۱۲ می پردازد MCSE نسل جدید مدارک مایکروسافت در زمینه شبکه های کامپیوتری، بر مبنای سیستم عامل ویندوز سرور۲۰۱۲ می باشد ،در دوره های سیسکو (CCNA&CCNP)، مباحثی از قبیل شناسایی لایه های شبکه، مدیریت و پیکربندی نرم افزاری روترها و سوئیچ های سیسکو مطرح می شود در حقیقت طراحی شماتیک و ساختاربندی فیزیکی شبکه و تنظیم و راه اندازی و نگهداری و پیکربندی نرم افزاری روترها و سوئیچ های سیسکو از مباحث مهم دوره های سیسکو می باشد.

۱۳-با توجه به طولانی بودن آموزش دوره MCSE،آیا گذراندن ۲۴۰ ساعت آموزش برای این دوره الزامی است؟

دوره ی MCSE در زمره تخصصی ترین و مهمترین دوره های شرکت مایکروسافت قرار دارد با توجه به گستردگی و حجم زیاد مطالب این دوره، دانشجویان ملزم به گذراندن ۲۴۰ ساعت آموزش این دوره می باشند

۱۴-متد تدریس دوره های مهندسی شبکه در آکادمی شهر چگونه می باشد؟

متد تدریس در آکادمی شهر بصورت سناریو محور می باشد بدین معنی که در گام نخست مفاهیم کلی و مباحث مربوطه توسط استاد بصورت power point ارائه می شود، سپس سناریو متناسب با مفاهیم ارائه شده اجرا می گردد و در گام آخر استاد پیاده نمودن سناریوی مشابه را از دانشجویان درخواست می نماید.

۱۵-آیا گذراندن دوره ی MCSE2012، تسلط کافی بر روی مباحث دوره های قبلی مایکروسافت (MCITP2008) را فراهم می کند؟

بله، دانشجویانی که دوره ی MCSE2012 را می گذرانند براحتی می توانند از سرویس ها و نسخه های قبلی Window Server2008 ‪(MCITP2008)‬ استفاده نمایند.

۱۶-آیا گذراندن دوره های بین المللی مایکروسافت و سیسکو برای دانشجویان رشته کامپیوتر الزامی است؟

مباحث مطرح در دانشگاه ها و مباحث دوره های بین المللی مایکروسافت و سیسکو متفاوت می باشد، نظر به اینکه گذراندن دوره های مایکروسافت و سیسکو فرصت های شغلی بیشماری را در داخل و خارج به همراه خواهد داشت گذراندن این دوره ها برای ورود به بازار کار الزامی خواهد بود.