یک مدرک تحصیلی IT یا گواهینامه های بین المللی تکنولوژی؟

کدام بهتر است؟ یک مدرک تحصیلی IT یا گواهینامه های بین المللی تکنولوژی؟ صراحتا، پاسخ دادن به سوال"مرغ اول به وجود آمد یا تخم مرغ"از اجماع نظرات بر سر این پرسش آسان تر است که: برای یک متخصص IT داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک اولویت دارد یا گواهینامه های فنی و تخصصی؟این یکی از قدیمی ترین، و در عین حال بحث برانگیزترین،موضوعاتی است که تاکنون به TechRepublic ارجاع داده شده است.

این بحث مداوم بدین علت است که پاسخ های شفاف و خاتمه دهنده ای وجود ندارد.پس من قصد تحمیل هیچ حقیقت محضی را ندارم و به تغییر ذهنیت هیچ فردی نسبت به موضوع امیدوار نیستم،اما نکات ظریفی وجود دارد که به هنگام سنجیدن مزایای یک مدرک تحصیلی بر یک گواهینامه بین المللی تخصصی مورد توجه قرار می گیرد.

اول از همه،به یاد داشته باشید که به هنگام یافتن شغل جدید یا موقعیت بهتر،موضوع گواهینامه بین المللی تکنولوژی و یا مدرک  تحصیلی تنها یک قسمت از آن چیزی است که باید در مورد خودتان مورد ملاحظه قرار دهید.درجه های تحصیلی و گواهینامه بین المللی تخصصی بخشی از "کارت ویزیت" شما را تشکیل می دهند،اما شما نباید در استراتژی کلی بازاریابی در آنچه به کارفرماها یا خودتان عرضه می کنید به هر یک از آنها وابسته باشید.

وقتی بر سر کاری می روید،فراتر از هر چیز دیگر،کارفرما انتظار دارد شما را به عنوان فردی مشاهده کند که می تواند کار را بطور کم هزینه و با موثرترین روش انجام دهد.هیچ کس صرفا بدین سبب که فاقد مدرک هستید شما را دست کم نمی گیرد.

در هر حال این رشته IT  است،یکی از متغیر ترین صنایع موجود.به روز بودن با تکنولوژی مهم است و گواهینامه های بین المللی تکنولوژی این را اثبات کرده اند.

شرایط بازنشر در دیگر رسانه ها :

لازم به توضیح است که مطالب مندرج در وب سایت به ویژه بخش وبلاگ آکادمی شهر برگرفته از مقالات خارجی و تهیه آن متضمن صرف وقت قابل توجه و زحمت بسیار برای این مرکز آموزش بوده است بدیهی است بازنشر مطالب در سایر وب سایتهای مرتبط،با ذکر نام تهیه کننده "آکادمی شهر" معرف شئونات و شخصیت کاری موسسه مربوطه خواهد بود.

 

چه کسی رزومه شما را مشاهده می کند؟

متغیر دیگر این معادله این است که آیا رزومه شما را مدیر کارگزینی مشاهده می کند یا یک مدیر فناوری اطلاعات.صرف نظر از سایر افرادی که بطور خاص آموزش دیده اند،احتمالا یک مدیر کارگزینی،به مدارک تحصیلی  بیشتر از انباشته ای ازگواهینامه های  مهندسی مایکروسافت واکنش نشان می دهند.در این روش،"مدرک تحصیلی کارشناسی"یک زبان مشترک است.آیا این دلیلی بر علیه گواهینامه های تخصصی تکنولوژی است؟ نه،همیشه اینگونه نیست،اما این هم نکته ای است که باید به خاطر داشت.

یک جنبه مهم این است که اگر شما در استخدام های فنی با مدیرکارگزینی طرف هستید ،ممکن است نهایتا فردی استخدام گردد که به همه گواهینامه های بین المللی تخصصی مسلط می باشد و این معیار به سادگی برای تمایز داوطلبان استفاده شود.برای مثال،اگر شما به عنوان یک مدیر ویندوز برای شغلی بکار گرفته می شوید،باید MCSE داشته باشید تا بطور جدی مورد توجه قرار بگیرید.

در هر حال اگر یک شخص فنی هم رزومه شما را بررسی می کند،داشتن بعضی از گواهینامه های بین المللی تکنولوژی  به شما کمک می کند.در واقع این زبان یک شخص فنی است.

و احتمال دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که اگر یک فرد "آکادمیک" استخدام را انجام می دهد،در صورتیکه طی دریافت مدرک تحصیلی متحمل سختی شده باشد ممکن است صاحب دیدگاهی باشد که انتظارات وی را از شما بسیارکم نماید.

همانطور که گفتم،در اینجا حقایق پیچیده ای وجود ندارد،و اینها فقط نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دریافت

دلایل فردی و تخصصی بسیار خوبی برای دریافت مدارک تحصیلی وجود دارد.از دید برخی از کارفرمایان،یک مدرک تحصیلی که طی چهار سال تکمیل شده است نشان دهنده این حقیقت است که شما می توانید کاری که شروع نموده اید را به پایان برسانید.این برای کارفرمایان دلیلی بر مسئولیت پذیری و اخلاق کاری شماست.چنانچه مقاله ای از DataStronghold.com می گوید:"با استفاده از مضامین پوشش داده شده در یک پروسه تحصیلی چهار ساله،دانشجویان فرصتی برای یادگیری مهارت هایی در زمینه های مختلف مبحث انتخابی خود دارند.همچنین استعدادهای فنی و تحلیلی توسعه می یابند و آزمون می شوند."

از طرف دیگربا توجه به متغیر بودن رشته فناوری اطلاعات،مدارک آکادمیک از دیدگاه علمی منقضی می شوند.در صورتی که گواهینامه های تخصصی بین المللی  در هنگام تحول تکنولوژی تغییرمی یابند.شما ممکن است ده سال پیش یک مدرک تحصیلی علوم کامپیوتر دریافت کرده باشید،اما این مدرک،در حال حاضر اثبات کننده مهارت شما نیست.ولی یک گواهینامه بین المللی تکنولوژی اثبات کننده می باشد.

قدرت تخصصی بودن

ما همگی داستان هایی شنیده ایم که افرادی با درجه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر قادر به انجام مسئله ساده ای نیستند که حتی فردی با گواهینامه A+ هم توانایی انجام آن را دارد.این می تواند به عنوان مبحث تخصصی بودن مطرح شود.برخی از شرکتهای IT تنها برای"تکنولوژیهای همه کاره" بودجه دارند.اما عده دیگری قادر به تخصصی شدن هستند و اینجا،جایی است که مدارک تخصصی مایکروسافت حرفی برای گفتن دارند.

من از Ramon Padilla،یک مدیر باتجربه IT،پرسیدم که چه چیزی را برای یک کارجو مورد نظر قرار می دهد-یک مدرک تحصیلی یا یک گواهینامه تخصصی بین المللی،و او پاسخ داد که بستگی دارد:

"اگر موقعیت فنی تخصصی بالایی مورد ملاحظه باشد(MCSE،مهندس شبکه وغیره)بیشتر به گواهینامه های تخصصی بین المللی توجه می کنم. برای تجهیزات Cisco ،مهندس شبکه دارای مدرکCCNAیا CCIE و برای مدیریت پایگاه داده فرد دارای مدارک تخصصی Oracle را به افراد دارای مدارک آکادمیک تحصیلی ترجیح می دهم.در هر حال،برای موقعیت های مدیریتی،اجرایی مدارک تحصیلی برای استخدام ارزش بیشتری دارد."

دانش تجدید پذیر

چنانچه ذکر نمودم،مدارک تحصیلی در رشته فناوری اطلاعات از بعد علمی منقضی می شوند اما گواهینامه های تخصصی بین المللی باید همزمان با تحول تکنولوژی تغییر یابند.مدارک تحصیلی می توانند پایه ای برای ارتباط با تکنولوژی فراهم آورند،اما قابلیت تعمیم به همه موارد را ندارند.اجازه بدهید مثالی از یک اتومبیل را بکار بریم:ممکن است شما یک مکانیک باشید که با چشم بسته هم اجزای موتور اتومبیل را جدا می کنید.اما در صورت از کارافتادن سنسور های الکترونیکی اتومبیل جدید دانستن علوم تحصیلی فوق نمی تواند به شما کمکی کند.

پاسخ این پرسش قدیمی که مدارک تحصیلی برتر هستند یا گواهینامه های بین المللی تخصصی ،این است که "بستگی دارد".یعنی وابسته به شغل، فرد استخدام کننده و توانایی های کلی شما می باشد.

منبع : http://www.techrepublic.com/blog/career-management/whats-betteran-it-deg.‎.‎.‎

شرایط بازنشر در دیگر رسانه ها :

لازم به توضیح است که مطالب مندرج در وب سایت به ویژه بخش وبلاگ آکادمی شهر برگرفته از مقالات خارجی و تهیه آن متضمن صرف وقت قابل توجه و زحمت بسیار برای این مرکز آموزش بوده است بدیهی است بازنشر مطالب در سایر وب سایتهای مرتبط،با ذکر نام تهیه کننده "آکادمی شهر" معرف شئونات و شخصیت کاری موسسه مربوطه خواهد بود.

 

پربازدیدترین ها

جدیدترین ها